Arrived (Arriiivva) in Mexico!

Äntligen på plats, det belv en lång resa men väl värt de så klart!
På Arlanda lyfte vi ca 1 timme för sent och när det var 40 minuter kvar till landning i Cancún så tillät inte vädret något flyg att landa vilket gjorde att vi fick cirkla runt i nästan 1 timme och vänta på vår tur. Ett tag var vi påväg till Havanna kändes det som men planet vände och äntligen fick vi landa. 
Allt resulterade i att massor av flyg landade med kort mellanrum och väskhallen var proppad. för att göra redan lång historia kortare.. 16 timmar tog det allt som allt men nu är vi här.
 
Vi vaknade till regn men med varm luft, första tanken var, jaha? ska de va såhär? men sedan sprack det upp och det var snorvarmt och efter en timme ville man ha skugga, människan än aldrig nöjd.
 
Vi har pejlat in staden idag, H hade kollat upp massor av "hål i väggen" restauranger långt innan vi åkte som var kända för deras goda mat och vissa av dom har vi hittat nu så det ser vi fram emot. På tisdag ska vi till Chiichén Itzá, en centone och lite annat smått och gott, hoppas vi iallafall =) vi åker med lokala turistbolag så man vet ju aldrig hur det blir, eller om det ens blir haha men i Israel gick det ju bra och även med den lokala fiskaren på Kap Verde så vi håller tummarna att vi blir upphämtade som utlovat =)
 
Tycker att första dagen har varit bra men vi har såklart inte hunnit med så mycket. Jag drar igång mitt omdöme om att flyga Premium istället, som utlovat.
 
I priset ingick tillgång till loungen på arlanda (Menzies), 30 kg bagage per person, bredare säten, större benutrymme, 2 rätter att välja på under flygresan, gratis dryck och tilltugg under hela resan, nu till om de uppfylldes. Ja, allt var till belåtenhet och mer därtill utom Menzies... det var ju rena skämtet. Tråkigt bröd, trist pålägg (knappt nåt) Vikingline stuk och drycken (allt på tap) samt trött personal.. nä, vi åt vår macka och sedan satte vi oss på restaurangen vid gaten. 
 
Allt annat som sagt var topp! tror inte vi kommer resa ekonomi på långa flygningar mer. Ett problem fanns dock... någon Tui medarbetare (pilot eller servicepersonal) som var ledig och åkte på semester tog upp all tid från den killen som skulle jobba i den gången vi satt vid. Servicen var lika med noll på honom, de skulle babblas och ha sig så han hade noll koll på andra. Den där lampan man skulle trycka på när man behövde nåt var ju totalt oanvändbar. Men när han hade sovpaus och en kvinna från ekonomi körde hans pass så gick det betydligt mycket bättre. 
Nu var ju inte de ett jätteproblem eftersom man knappast ringde på personalen jämt och ständigt men det var ändå störande... och det var nog mer den passagerarens fel än han som jobbade.. han ska ju ha koll på de där kan man tycka. 
 
Jag återkommer med mer från resan och även bilder, men just nu e de för dålig uppkopplig för de!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: