Jamaica fortsätter. .

Önskar att Jamaica hade kunnat fortsätta 2 veckor till men dessvärre måste vi tillbaka till jobb och vardag. De sista dagarna har varit lika händelserika som de första :)

I onsdags åkte vi ut på snorklingstur ute vid korallreven, de va första gången för mig att va ute så långt ut med båt för att snorkla, riktigt spännande. Några bilder från de har jag inte eftersom H hade hand om filmandet under vatten. Vi såg alla möjliga fiskar, sjöstjärnor som va säkert 25-30 cm i diameter. Häftiga koraller som vissa av dom va lilla och fladdrade som löv under vatten. Ja.. jag kan pladdra på om dehär i evigheter men de ska ja inte. De mest intressanta va att väl tillbaka in i båten såg vi på botten en.. ORM. En gul orm. De va en glasbottenbåt så vi såg ner. De va vidrigt och jag är lycklig att jag satt i båten redan. Googlade lite och fick då veta att tydligen finns inga ormar i vatten kring Karibien utan dom kallas för snake eel. Kalla de va man vill. De såg ut som en orm. Lägger upp en bild på hur den såg ut.
På väg ut till snorklingplatsen såg jag en gigantisk hummer, jisses va stora dom är. Här har vi oxå upptäckt att dom har ju inga klor utan låååånga spröt fram som är tjocka så de e en massa gotta i dom istället för klorna.

På tal om hummer. På torsdagen gick vi längs stranden från ena sidan Bloody Bay (där vi är) till den andra sidan. Där hade vi fått höra att de fanns en massa stånd där man kunde köpa lite allt möjligt.
Stånden var gjorda av pinnar från träd med en presenning som tak, å ni vet hur de e , alla ville att man skulle komma in i just deras lilla shop.
Vi kom sedan till.. Wayne's shop (tyckte jag att de stor) och där fick vi välja ut en hummer som dom grillade och antingen kom bort med till stranden där vi bor eller så åt man där. Vi valde att äta där.
Han fixade hummer och med en slö kniv hackade han lite grönsaker och gjorde en middag med de han hade, gott å trevligt va de. Vi satt där och drack öl och åt hummer, öl hade han i en liten kylväska :) medan vi åt så passade han på att äta för han menade ju på att de e mycket trevligare med sällskap, skön snubbe. Sen rullade han till en riktig feting som han sög på ett bra tag haha.

För att återgå till onsdagen och snorklingen. Efter det när vi var påväg tillbaka till rummet gick vi förbi hotellets "pianobar" dom skulle ha ost och vinprovning typ, så då visste vi ju vad vi skulle göra på kvällen, för H va de mest skoj såklart eftersom han älskar sånt.. tror dock inte han va så imponerad av ostarna, men själva upplägget med trubadur och lite nice feeling räcker ju långt.

Nu ska jag insupa den sista solen innan den går ner för imorgon hinner jag inte med så mycket av de.. väskorna plockas upp 1000 och bussen från hotellet går 11.15.
Flygresan ser jag fram emot mer på hemvägen då vi tog en annan klass med lite mer benutrymme.
Så.. mellan 15.00 - 01:00 är vi i luften och väl på marken förlorar vi de 6 timmar vi vann för 2 veckor sen. Blä! 😝😝

Slänger upp lite bilder !

Hit åkte vi för snorklingen
Inte min bild men så såg den ut
Vi trodde bara att ägaren till stället ville låta oss hålla för foto.. men den där fick H stå ned i ca en kvart haha
The big one!
Selfies blir aldrig bra. Men att köpa alla foton som fotograferna springer runt å tar skulle kosta oss lika mycket som hela resan.
Jamaicansk buffé!
Ja gillar isskulpturerna i värmen
Efterrätter i masssssssor
Stranden e fantastiskt vid hotellet. Massor av träd och buskar