Jamaica & Couples Negril

Har inte haft en tanke på att skriva ens en rad här sedan vi kom hit. Det har bara varit superfantastiskt och jag har mest bara gått runt och fascinerats över hur underbart det är.

Så resan då. Taxin plockade upp oss klockan 04 på måndag morgonen och som tur var öppnade incheckningen tidigare än vad som va planerat så att vi snabbare kunde ta oss in för att äta frukost och njuta av den stundande semestern.

11 timmar och 25 minuter hade vi framför oss. Första gången för oss båda med så många timmar på ett flyg.
Minns inte exakt hur vi åkte men minns att vi snuddade NY så hade det inte varit så molnigt så hade vi nog fått se en glimt av de land Donald Trump snart kommer leda :/

När vi närmade oss Karibien så klarnade de upp och vi fick se de vackra öarna och de torkosa vattnet från ovan, herregud va underbart. Efter att se det så va de 10 timmar av rastlöshet vi hade haft ombord på planet som bortblåst! Nu ville vi bara ner!!

Väl på flygplatsen gick allt ganska smidigt och väskorna fick vi inte vänta jättelänge på. Vi gick sen fram till Ving och fick oss ett kuvert med lite fakta och sedan guidade dom oss till Couples Resorts VIP. Vi skulle inte åka med Vings transfer utan hotellets egna så medan alla andra som skulle till andra hotell gick ut till bussar som stod redo fick vi sätta oss ner och dricka bäärsa tills alla hade landat som skulle med, de va några flyg från USA och. 40 minuter senare va vi påväg. I en liten liten minibuss hade vi 1.5 timmes färd till Negril.. en färd vi nog sent kommer glömma :)
Hade full tillit till chauffören men trots det va man lite rädd i omgångar, tyckte tidigare att folk på Cypern körde galet..

Trafiken va galen, getter på vägen, folk på vägarna (mitt på vägarna).. men men. Vi kom fram :)

Vi välkomnades med champagne och en kall blöt handduk för de fuktiga ansiktet och sedan var vi på plats i parsdiset!

Rummet va allt man hade sett på bild och lite till, balkongen var stor med utsikt över en lummig trädgård. Eftersom vi var på plats klockan 1700 lokal tid (23.00 svensk tid) så gjorde vi inte mycket den kvällen utan åt en bit mat och kollade in området.

Tisdagen innehöll ju såklart bara bad, sol och ännu mer bad och sol. Nu va de bara njuta som gällde efter den extremt långa resan. Självkart fick jag vatten i örat som vägrade hitta ut.
På onsdagen pratade vi med Ving ang en utflykt vi ville med på och då kom vi in på mitt öron problem och han bjöd med oss att åka med honom in till apoteket i Negril för att köpa typ revaxörliknande preparat från att de inte skulle bli värre. All cred till Ving som än en gång visar på riktigt bra service (senast på Kap Verde). Onsdagen såg ut ungefär som tisdagen och det va riktigt skönt.

På torsdagen dock blev de lite mer fullmatat. De e skönt att vi är här så pass länge som 2 veckor, då kan man ta slappardagar utan dåligt samvete.

Torsdagen började som varje dag men några timmar på stranden. På strande säljs allt från cigaretter, kubanska, kläder, kaffe.. men pricken över allt är allt gräs som säljs, helt öppet (inte helt ok om man ser på strandvakterna men de görs ändå ) folk sitter öppet på stranden och röker på, helt surrealistiskt.

I alla fulla fall så bestände vi oss för att ta oss ut med katamaranen senare på eftermiddagen. Den va full av alkohol så klart precis som överallt på övriga hotellet men eftersom vi va ute på havet så tog vi de lugnare än övriga amerikanare och engelsmän som vart man än är i världen ska bete sig värst, de blev extra tydligt när en av dom slog i skallen i rutschkanan alla kunde åka på ner i havet när vi stannade till utanför Rockhouse på Jamaicas västra udde, det gick som tur va bra men han såg omtumlad ut när han med röda alkoholkinder kom upp i båten igen.

Vi tog mest kort och väntade på solnedgången som alla pratar in, ett par öl slank såklart ner.

På kvällen hade huvudrestaurangen flyttar ut på stranden för Beach Party. Fina bord ned kritvita tygdukar och massor av ljus och facklor. Underbart. Så de va bara ta sig upp på rummet, duscha och göra sig klar för mysmiddag.
Eftersom vi va uppe 7 och hade fullspäckad dag så höll vi oss inte längre än till 22 haha och stöp sedan ner i säng.

Idag är det fredag och vi har haft en stranddag, en stranddag där vi har tagit de lite mer lugnt med solen.. solskyddsfaktor 30 hjälper knappt, satan va stark solen är även fast det är dis och lite småmoln. Vill inte ens veta hur de skulle va om hela himlen va blå utan ett moln.

Så här ligger jag i solstolen och skriver blogg på Jamaica, undra hur många gånger man kommer göra de i sitt liv? Minst en gång till efter denna resa de e en sak som är säker!

Här följer lite bilder från min lilla story.

Imorgon ska vi på safari, Black River väntar och förhoppningsvis krokodiler om man har tur :)